27.5.09

Report od Vaška Hajdura - Corela91

Autentický report z 300 zatáček 2009 zaslal Vašek Hajdur alias Corela #91, účastník kategorie Volná nad 600ccm, Honda CBR 929RR :
Když se řekne 300 Zatáček Gustava Havla, starší z vás si možná představí bandu chlápků v černejch kombinézách sedlající ty několik desítek let starý motorky a honěj je po tom Hořickym okruhu, ale dnes už má tenhle závod úplně jinou ozvěnu. Naplněné tribuny, perfektní organizace, našlapané stroje ve všech kubaturách a hlavně neustále stoupající výkony všech závodníků. 300ZGH jsou dnes prostě ty nej závody na které můžete našich končinách zavítat.

A přesně proto jsem i já letos vyměnil roli diváka za roli závodníka. Jako na začátečníka ve volné nad 600, ke všemu se starou Hondou CBR 929RR z roku 2000, troufnu si říct, nejstarší na roštu, na mě sice koukali jako na blázna, ale jak jsem všem už od začátku říkal, nepřijel jsem vyhrát, ale zúčastnit se!

Perfektní zázemí v „Třešňovce“, ze všech stran obklopenej zkušenýma matadorama, zažívám úžasnou předzávodní atmosféru. První mokrej trénink trochu nestíhám pro menší poruchu, když jsme špatně proklemovali a neukostřili kabely od sundanýho stojánku. Alespoň odjíždím 2 seznamovací kola, než mě zaženou zpátky do depa. V druhym tréninku už krásné pálí sluníčko a zajíždím si parádních 10kol.. Hondička dělá co může, ale neznalost trati, mě kapku brzdí, jelikož ještě nemám 100% najetou stopu a brzdný body..
S menší obavou z výkonu zajíždím zpátky do depa, ale naštěstí jsem se kvalifikoval. Sice předposlední, na 35.místě s časem 2:43 ale jsem tam. Jsem utahanej jak pes, smekám před všema co tam dokážou jet takovou kudlu celou půlhodinu.

Večer schytávám několik cenných rad od zkušenějších kolegů, za což jim ještě jednou děkuju. V raním warm-upu si dávám kolečko za Perňou kterej mi po dohodě ukazuje rychlejší stopu a po menší krizovce kdy za ním zajíždím „U Křížku“ do lesa po předním se chytám tempa, stahuju čas na 2:41 a šplhám se o pár míst výš.

Ale nebyl bych to já kdybych se jako nováček nevyznamenal a neupozornil na sebe víc než je zdrávo. Do zaváděcího kola závodu, když nás po řadách vypouští z depa, mi zapomínaj sundat z krku mokrej ročník a dávám si celkem dost svižný kolečko aby nevychladli gumy. Něco se mi pořád klepe na prsou, asi špatně zapnutá kombi řikám si, ke křížku na vytočenou 4 si říká že asi není něco v pořádku a dole v dachovskym esu už z hrůzou v očí brzdím abych zabránil možnýmu průšvihu.. než sthinu zastavit, ručník je pryč, volám na traťáky ať tasej žlutý vlajky a mávaj než se na tom někdo přerazí.. naštěstí se nic nestalo a pokud jsem někoho ze soupeřů vylekal tak se tímto ještě jednou omlouvám ;-)

Samotnej závod už byla paráda, start se povedl, nervozita byla ty-tam a já se hnal kupředu.. Na R1 Pepi Krále přede mnou jsem ale výkonově neměl, rovinka co rovinka mi ujížděl rozdílem třídy a i když jsem to doháněl na brzdách, a v zatáčce mu zase vysel za zadekm, odvaha na to mu to tam strčit prostě nebyla, hlavně jsem to nechtěl podělat nějakym bláznivym manévrem (hold zkušenosti ještě chybí ;-) ) v 6.kole to ale klaplo na výjezd u vodojemu a dostal jsem se pře něj.

Hned další kolo už bylo mnohem rychlejší. Náskok jezdce přede mnou už byl dost velký ale i tak jsem nepolevil.. V 7. kole se přeze mě přehnal neskutečným rozdílem asi vítěz závodu Jirka Dražďák a pak ještě jeho pronásledovatelé Mára Červený, Kamil Holan..ale s tím se muselo počítat.. Příští rok už se nedám..;-)

Cílem projíždím na 31.místě, čas zlepšuju na 2:37 a užívám si poslední kolo před neskutečnym publikem..!!! Radostí pálím gumu kde to dá, podávám ruce soupeřům a užívám si tu nepopsatelnou atmosféru, hlavně u Vodojemu, kde vypuklo snad davový šílenství ;-))) Ještě teď mi z toho běhá mráz po zádech. Babička Hondička i já jsem to zvládli, dojeli jsme, ostudu jsem neudělili a těšíme se (akorát už asi v jiném složení) na příští rok!!!

Díky všem co za mnou stáli, ať už fyzicky, psychicky, svýmu teamu, všem co jakkoli pomohli, poradili nebo se jen přijeli podívat. Bez vás by to nešlo.